Punct... si de la capat

De-a lungul timpului am incercat sa fac diferite activitati in care sa imbin utilul cu placutul, neputand sa-mi caut un loc de munca in toti acesti ani am incercat sa fac ceva care sa-mi permita nimic altceva decat sa supravietuiesc, eu impreuna cu familia mea...Am turnat ipsos, am facut decoupage, am vandut lucruri pe olx, am facut accesorii de par, am facut sapun natural, am confectionat martisoare si cercei... Nu pot sa spun ca nu am avut nici un venit din toate acestea, ba din contra, au fost venituri minime care mi-au permis supravietuirea timp de 5 ani de cand am venit in Romania. Nu regret alegerea facuta de a ne intoare in tara ci regret faptul ca nu am fost chibzuita cu banii in toti acei 7 ani  cat am trait in Roma...dar asta e o alta poveste, nu vreau sa revin asupra ei...trecutul e trecut, ar trebui sa ramana mort si ingropat...
In anul 2016 mi-am propus sa elimin tot ce este nefolositor, si am inceput cu materialele de decupaj, chitara, pistol cu bile, masina de cusut, in fine cam tot ceea ce era destinat micutelor noastre placeri...din luna ianuarie si pana in prezent am reusit sa strangem in jur de 900 lei, bani pe care i-am folosit la achizitionarea diverselor seminte, plante, arbusti si ingrasamint bio. Mi-am zis ca daca tot trece timpul atat de repede, macar sa treaca cu folos. Mai ramane sa ne achizitionam o lada frigorifica ideala pentru pastrarea fructelor pe timp de iarna. Fac si gemuri si compoturi, le voi conserva si prin uscare insa eu prefer mai mult fructele in stare proaspata sau congelata.  Costul unei astfel de lada frigorifica este in jur de 1000 lei. Pana la vara sper sa facem rost de suma necesara. Intre timp sunt profund entuziasmata de noua mea pasiune, horticultura.
Am inceput cu goji, aronia, merisor, schisandra, sunt nerabdatoare sa vad evolutia micutelor mele plante.
Am cumparat si seminte de galbenele pentru o micuta cultura, m-au costat 100 lei 2 kg, inca nu am stabilit locatia exacta dar mai am timp la dispozitie o luna pana la insamantare.
Noua descoperire care apartine sotului nu mie, este  paulownia denumit si copacul viitorului, copacul minune, copacul printesei sau copacul Pasarii Phoenix.
Creste ca-n povesti, intr-un an cat altii in 10. Are capacitatea de a se regenera, cand il tai creste altul in loc. Pare de basm, de aceea am zis sa vedem cu ochii nostri daca e chiar asa. Am cumparat seminte si le-am pus la germinat. Deasemeni, am cumparat si cativa puieti de 9 luni sa vedem cum se dezvolta. Sunt foarte pretentiosi, au nevoie de lumina si caldura pe toata durata germinarii si dupa aceea timp de cateva saptamani. Cu toate acestea, ne-am asumat riscul, am zis ca daca am reusit sa crestem un copil poate vom reusi  sa aducem la lumina si micutele plante. Le-am pus la germinat in urma cu 4 zile, ar trebui ca peste o saptamana sa vedem rezultatul. Avem emotii mari, desigur :)