Balsam de rufe facut in casa

De mai bine de 2 luni spal rufele la mana cu sapun de casa si balsam de rufe facut de mana mea. Rezultatul este surprinzator de bun, mainile nu mi se irita, ba din contra, se hidrateaza! Inainte, cand se intampla sa spal la mana cu detergent de rufe din comert mainile mi se iritau foarte rau si aveam senzatia de usturime. De cand am incetat sa mai folosesc detergentul din comert nici nu se mai pune problema iritarii mainilor! Daca inainte spalatul rufelor era o povara, acum e o adevarata placere, fara sa exagerez! Mi-am facut din asta o obisnuinta, chiar daca masina mea vehe de spalat inca mai functioneaza dupa 10 ani, prefer sa spal in continuare la mana, chiar si prosoapele mari sau lenjeria de pat. Totul poate deveni obisnuinta, daca ne dorim! Si cand suntem obisnuiti sa facem un anumit lucru, totul ni se pare mult mai simplu si mai firesc, nu-i asa? :))
Reteta mea pentru balsamul de rufe:
500 ml otet
500 ml apa fiarta si racita sau macerat din petale de flori parfumate cum ar fi trandafirii sau iasomia
5 ml ulei esential cu aroma pe care o preferati. Eu am folosit iasomie.
Uleiul esential il puteti gasi la orice plafar.
Puneti totul intr-o sticla de 1 l si folositi ca balsam de rufe.
Otetul, pe langa faptul ca este cel mai bun balsam nu numai de rufe, dar si de par (daca e de mere), dezinfecteaza cu brio nu numai rufele dar si masina de spalat, fiind cel mai bun anticalcar.
Asadar, acest balsam de rufe il puteti folosi si in masina de spalat fara nici o problema! ;)