joi, 17 iunie 2010

Tehnica decupajului pe material textil (stofa)



M-am gandit sa va prezint o lucrare foarte simpla realizabila in doar cateva minute.

Tehnica decupajului pe material textil (stofa)


Pentru aceasta decoratie am folosit o pereche de pantalonasi de-ai fetitei mele.
Dupa ce am spalat si calcat pantalonasii am decupat o imagine din hartie de orez cu ingerasi. (se poate folosi insa si servetelul normal)
Procedura este cat se poate de simpla, am lipit servetelul pe materialul textil, pe partea interioara a imaginii am utilizat un suport din lemn pentru o mai buna lipire a hartiei. Dupa uscarea completa am vrut sa personalizez lucrarea asa ca am scris numele fetitei, Selena.
In magazinele de specialitate se gasesc glittere in relief care de fapt este o pasta acrilica pe baza de apa folosita pentru decorarea in relief si pentru trasarea marginilor de continut.
Se lipeste perfect pe orice tip de suport si odata uscata este imposibil de inlaturat. 


Materiale necesare:

- suport textil
- lipici pentru decupaj (sau aracet diluat cu apa)
- pensula
-imagine decupata din hartie de orez sau servetel simplu
-suport de lemn
-glitter (facultativ)

Pasii de lucru:

1. Se decupeaza imaginea



2. Se lipeste imaginea pe partea externa





3. Se scrie cu ajutorul unui creion cuvantul dorit





4. Se inscriptioneaza apoi cu ajutorul unui glitter 




Materialul se poate calca pe partea interna si se poate spala la o temperatura de max. 30°





8 comentarii:

  1. In sfarsit gasesc o descriere mai detaliata despre tehnica servetelului pe materiale textile. Cumparasem de la Opitec niste modele faine, dar stateam cu ele, asteptam sa gasesc ceva informatii, tutoriale simple si la obiect ca sa fac o hainuta pentru nepotica mea, cu personajul ei preferat. Mersi pentru prezentare, astept si videoul. Succes in continuare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, ma bucur mult sa aflu ca sunt utile tutorialele noastre! Videoul de la tutorialul acesta l-am ratacit pe undeva (l-am facut cu ceva timp in urma). O sa mai facem ceva tutoriale video in viitorul apropiat si cu decoupage pe textile.
      Mult succes si asteptam sa vedem rezultatul final :)

      Ștergere
  2. Lenuta
    Ce fel de aracet ai folosit?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In cazul acesta am folosit adeziv pentru decoupage, la magazinele de specialitate exista insa adeziv special pentru textile care este foarte bun dar si foarte scump,il recomand doar daca bugetul iti permite sa cumperi. Daca vrei varianta mai economica, aracet universal diluat cu apa e perfect:D
      Noi il folosim in decupaj, pe toate suporturile, de lemn, sticla, ipsos si merge de minune si pe textile :)

      Ștergere
  3. Bună! Aracetul nu se diluează la spălare?

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna, mie nu mi s-a intamplat, este adevarat ca am folosit mai mult servetele normale decat cele de orez. Materialul se spala cu apa rece sau putin calduta, nu trebuie sa stea prea mult in apa,cu siguranta s-ar distruge toata creatia.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am făcut și eu aseară o proba dar am lipit cu adeziv decoupage. Acum l-am spălat la mașină la 35 de grade la program scurt și a făcut fata. Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere