joi, 17 iunie 2010

Hartia de orez

   Dintre toate hartiile adaptate pentru decupaj, un loc de mare importanta il ocupa hartia cunoscuta sub termenul ,,hartia de orez'' care, in realitate nu este doar un singur tip de hartie, ci o adevarata ,,familie'' de hartii speciale, obtinuta din fibrele diverselor plante.
   In origine, hartia de orez produsa in China cu peste 2000 de ani in urma era in realitate ,,hartie de matase'' fiind obtinuta printr-un procediment foarte pretentios din firul de matase.
   Un succesiv proces a dus la adoptarea fibrelor mai putin costoase de origine vegetala, precum canepa, bambusul si orezul.
   Cu trecerea timpului, in China inventia hartiei se transmite in intreaga lume, suportand continue transformari, mai ales prin utilizarea canepelor si fibrelor din lemn, insa, in Orient a ramas traditia hartiei originale.
   Hartia de orez poate fi lucioasa sau opaca, consistenta sau usoara precum un fulg, simpla sau imprimata cu mai multe culori si imagini de orice tip, dar, in orice caz, e foarte frumoasa si se adapteaza  pe orice suport, la decoratii armonioase si foarte rafinate.




   Un element deosebit al acestei hartii il constituie slaba rezistenta la apa care permite prin simpla intingere a unei pensule in apa si trecerea acesteia pe marginile imaginii stampate sa se rupa foarte usor cu degetele sau cu ajutorul pensulei.

10 comentarii:

  1. Cred ca acesta este cel mai folositor blog pe care l-am intalnit pana acum, referitor la arta decupajului. Ma bucur ca te-am descoperit (de fapt, ca tu m-ai descoperit pe mine...).Iti multumesc mult pentru tot ceea ce am invatat de aici, fii sigura ca voi pune in practica. Te-am adaugat si in lista mea de bloguri. Felicitari si spor in ceea ce faci!

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu ma bucur ca te-am gasit, multumim frumos pentru complimente, si tu faci lucruri extraordinare, putem invata una de la cealalta! Si eu te adaug in lista mea de bloguri cu mare drag! In curand vom lansa un concurs de decupaj cu premii, cu aceasta ocazie te invit sa participi!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am descoperit aici o lume fascinanta.Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  4. Iti multumim miki! Bine ai venit printre noi!

    RăspundețiȘtergere
  5. Deosebit, intr-adevar, tot ce este prezentat aici...ma intereseaza de unde se poate procura hartia de orez...poate ne dati detalii si despre locurile unde am putea sa gasim adezivii necesari...inca nu am cautat dar nu cred ca sunt atat de multe locuri.Felicitari pentru ceea ce faceti!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumim pentru complimente anituca. Nu stim daca in Romania se comercializeaza produse pentru decupaj insa daca ai posibilitatea poti face comanda on-line pe diverse situri de specialitate din Italia. Iata aici vreo 2:

    www.tuttoperildecoupage.it
    www.prodottiperdecoupage.it

    unde:
    Carta di riso = Hartie de orez
    Vernice = Vopsea
    Colla = Aracet (lipici)

    Incearca totusi sa te interesezi si pe net, poate ca se distribuie si la noi produsele pentru decupaj.

    RăspundețiȘtergere
  7. salut, imi place ceea ce am gasit pe blogul vostru, sunt lucruri utile si am mai invatat cate ceva. si eu ca si voi iubesc arta decupajului si as vrea sa te intreb daca esti de acord sa iti adaug blogul pe blogul meu.
    www.decupaj.wordpress.com

    RăspundețiȘtergere
  8. Salut, cum sa nu,multumesc frumos, si eu ti-l adaug cu mare placere. Felicitari pentru creatii, esti foarte talentata! La multi ani de Sf. Mihail :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Pentru hartie de matase si alte ambalaje pentru cadouri, puteti incerca si aici:
    http://pack.madeinstudio.ro/category/matase

    RăspundețiȘtergere
  10. Hartie de matase si cutii pentru cadouri puteti gasi aici:
    http://pkg.ro/category/matase

    RăspundețiȘtergere