Ce este permacultura?

Sunt cateva zile de cand ma documentez ce este permacultura.

Pe scurt:
Permacultura este o modalitate de proiectare și design a așezărilor umane și sistemelor agricole perene, bazată pe imitarea relațiilor ce există în ecosistemele naturale. Majoritatea populațiilor native au practicat anumite forme de permacultură înainte de popularea continentului Europa.
Permacultura se ocupă cu proiectarea mediului, astfel încât acesta să se autosusțină, pe principii ecologice și biologice, folosind de multe ori modele care apar în natură. Scopul este optimizarea efectului și minimizarea muncii. Scopul permaculturii este să creeze sisteme stabile, productive, care să răspundă nevoilor umane și să integreze armonios mediul cu locuitorii săi. Pentru a-și atinge scopul, permacultura ia în considerare procesele ecologice ale plantelor și animalelor, ciclurile lor de hrănire, factorii climaterici și ciclurile meteorologice.
sursa: wikipedia.org



M-am apucat astfel de treaba, primii pasi in permacultura i-am facut cu ajutorul ziarelor, cartoanelor si a fanului ramas pe teren  in urma cositului. 
Mai intai am pus ca de obicei resturi de materiale organice la radacinile plantelor (in acest caz rasadurile de rosii plantate de curand).


Apoi am acoperit cu ziare suprafata de teren acolo unde nu doresc sa mai apara buruienile. Peste ziare am pus fanaul. Trebuie sa mai adaug niste bolovani data viitoare, astfel incat la un vant mai puternic sa nu zboare ziarele cu fan cu tot! 

Acelasi lucru l-am facut cu ajutorul cartoanelor. 
Am adaugat un strat subtire de fan, urmeaza sa mai pun data viitoare . 
Aici am protejat de buruieni busuiocul...

Daca intr-adevar tehnica functioneaza, vom vedea... eu cred ca da, va functiona!