Brichete din hartie si rumegus


In urma cu vreo 2 luni am aflat de aceasta posibilitate de incalzire a locuintei cu brichete obtinute din hartie reciclata si rumegus. Cam tarziu, ce-i drept dar mai bine mai tarziu decat niciodata! Si cum eu am un sot priceput la toate, a facut si o masinarie de brichetat (o sa revin cu foto si video). Pana in prezent a reusit sa faca 3 roabe de brichete, o parte le-am folosit, o parte sunt inca la uscat. Din testarea noastra ele ard foarte bine, chiar daca nu sunt 100%complet uscate. Procesul de brichetare trebuie facut din primavara si pana toamna tarziu, astfel brichetele se vor usca natural, la soare. Iata ca nu ne ramane altceva de facut decat sa reciclam hartia si cartonul in tot timpul anului ca sa avem material pentru fabricarea brichetelor. Proportia pe care sotul meu o foloseste este 60% hartie si 40% rumegus.
Degaja o caldura foarte mare, singurul dezavantaj este ca ard mult prea repede in comparatie cu lemnul. Timpul de ardere completa a brichetelor este de aprox. 40 min. (timp in care am si fotografiat).
Dupa parerea noastra, pentru incalzirea a 2 camere mari cu soba de teracota, este necesara o roaba de brichete bine uscate pe zi.
SOLUTII EXISTA, TREBUIE DOAR CAUTATE!