Compot de piersici


Acum ca fructele s-au copt am intrat si eu in ,,campanie''.  Dupa gemul de capsuni si prune, am trecut la capitolul compoturi. La gem am mai spus, la 3 kg de fructe fara samburi pun 1 kg zahar. Pun la foc si cu multa rabdare amestec pana cand gemul e gata.  Nu pun nici un fel de conservant. Daca tine? Tine, tine!!!

La compoturi pe mine mama m-a invatat in felul urmator: daca fructele sunt mai acre, cum ar fi visinele, pun 10 linguri de zahar la 1 l apa. Daca fructele sunt mai dulci, cum ar fi piersicile, pun 5 linguri de zahar la 1 l apa.
Mie mi se pare totusi prea mare cantitatea de zahar asa ca reteta de sirop am adaptat-o dupa preferintele noastre:
- daca fructele sunt mai acre pun 6 linguri zahar la 1l apa
- daca fructele sunt mai dulci pun 4 linguri zahar la 1 l apa. 
 Cum procedez: pun fructele in borcane, asa intregi, cu samburi. Fac siropul cu apa si zahar dupa cum am spus mai sus, umplu borcanul cu acest sirop pana la gat. Pun capacele noi si gata! Eu nu am o oala mai mare asa ca am folosit ce am avut in casa, imi incap 4 borcane. Pun ziar pe fundul oalei, pun borcanele si apoi adaug apa . Pun oala pe foc si las cam 30-40 minute dupa ce apa incepe sa clocoteasca. Inchid ochiul, acopar cu un prosop si le las asa, in oala pana se racesc. Cam asta e toata filozofia mea. Am facut compot de visine, prune, piersici, urmeaza sa fac si de mere, struguri, gutui si ce o mai da Domnul! Spor la conservarit! :))

PS: Nu uitam sa etichetam fiecare borcan, e bine sa stim totusi ce fructe contine si in ce an l-am facut :P