miercuri, 15 iulie 2015

Inmultirea busuiocului


Pe langa inmultirea prin seminte busuiocul  mai poate fi inmultit si prin plantarea varfurilor in ghivece dupa ce acestea au stat in apa cateva zile. In cazul meu a durat circa 2 saptamani pana cand au crescut radacinile.
Imediat dupa plantare udam bine pamantul, de fapt trebuie sa avem grija ca acesta sa nu fie uscat. Busuiocul are nevoie de multa lumina asa ca cel mai bine ar fi sa asezam ghiveciul la geam.
Eu personal ador busuiocul, imi place mult in sucul de rosii, cu paste. :)

2 comentarii:

  1. Ce inseamna mai exact ,,varfuri,,? Lastarii rupti de pe tulpina-mama,chiar de deasupra frunzei de unde cresc sau varful plantei taiat intre 2 frunze?
    Am o planta dintr-un soi din Grecia si desi suntem in septembrie nu are inca flori (pt seminte) si vreau tare mult sa-l inmultesc,sa nu-l pierd...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ana, eu am rupt varfurile lastarilor care au crescut destul de mari pe tulpina mama, cei care nu au inflorit, desigur. Mai simplu, numar spre ex. 10 frunze, ca in cazul de mai sus, rup varful si il pun in apa, sa prinda radacini. Mentionez faptul ca din 4 doar 2 au facut radacini, deci rata de prindere este 50% in cazul meu. Bineinteles ca poate fi inmultit si prin lastari rupti de pe tulpina mama, ca in cazul muscatelor.
      Succes!!! :))

      Ștergere