Conservarea fructelor


Imi plac la nebunie ciresile si capsunile proaspete, nu pot sa spun acelasi lucru despre dulceata de capsuni sau de cirese. Cu toate astea, am zis ca poate n-ar fi rau sa le combin, sa vad rezultatul. Surpriza, dulceata a iesit delicioasa, la fel si gemul! La ultimul am adaugat coacaze si dude, am pus mai putin zahar si am fiert mai mult, dupa ce am pasat fructele cu ajutorul unei furculite.
 Ca sa fiu mai precisa, la dulceata am procedat in felul urmator:
La 1 kg de fructe am pus 700 gr de zahar. (nu pun 1 kg de zahar la 1 kg de fructe pentru ca nu e prea sanatos si nici prea gustos!)
 Am lasat fructele cu zaharul timp de cateva ore, pana si-au lasat sucul propriu apoi am pus la fiert (la foc mic) in jur de 45 min. Am indepartat spuma. Am facut binecunoscutul test cu picatura pe farfurie. Borcanele, (reciclate) le-am spalat bine, le-am bagat in cuptor circa 15 min la 100 grade pentru a se steriliza apoi am pus dulceata fierbinte cu ajutorul unui polonic. Terminata operatiunea asta, am rasucit borcanele, le-am pus intr-o tava  de cuptor si le-am acoperit cu un prosop. Le-am etichetat a doua zi.
 Nu folosesc conservanti niciodata! Acele etichete de la Dr. Oetker le-am primit gratis prin posta si erau prea frumoase sa nu le folosesc la borcane! :P
Acum, pentru gem:
La 1 kg de fructe am pus 500 gr de zahar. Am repetat aceeasi procedura ca la dulceata, unica diferenta este ca am pasat fructele si am lasat mai mult timp la fiert.

In zilele urmatoare vreau sa fac si o marmelada!
Referitor la borcane. Mi-ar fi placut ca pentru dulceturi si gemuri sa folosesc borcane micute de 350 gr. Anul asta nu a fost sa fie, poate la anul :P
Din capsuni am mai facut si sirop pe care l-am pus la pastrare in frigider, in sticle de bere, reciclate, spalate si sterilizate, desigur!
Am pus cirese si capsuni in pungute, la congelator, sa ne rasfatam si pe timpul iernii.
Toate lucrurile se fac la timpul lor! Acum e vremea conservarii fructelor, fie ca le punem in congelator, fie ca le facem dulceturi, gemuri, marmelate, fie ca facem siropuri, nu conteaza cum alegem sa le conservam, important e sa le conservam! Abia zilele trecute am aflat placerea de a savura un gem pe paine!  :)