Ceva bun- Covrigi ca la covrigarie

Sunt innebunita dupa covrigii calzi de la covrigarie! Imi plac cu mac, cu susan, cu branza, simpli, oricum ar fi numai  calzi sa fie! Si pentru ca eu stau la tara rar se intampla sa ajung in oras la o covrigarie. Am decis ca a sosit momentul sa invat sa fac singura covrigii dar nu orice fel de covrigi, ci covrigi ca la covrigarie :)
 Am studiat forumuri, bloguri si site-uri, am comparat retetele, le-am combinat si am luat ce mi-a convenit, de colo oleaca, de dincolo oleaca, si asa mi-am facut reteta mea personalizata si testata.
Rezultatul: SUCCES 100%

Ingrediente:

500 gr faina
150 ml apa calduta
150 ml lapte caldut
50 gr unt topit
2 lingurite bicarbonat de sodiu
1 lingurita sare
1 plic drojdie uscata
2 lingurite zahar
susan sau mac

 Preparare:

Punem faina intr-un castron. Separat pregatim drojdia diluata in apa calduta si cele 2 lingurite de zahar. Lasam 5 minute apoi o adaugam in faina. Punem laptele caldut, untul topit, lingurita de sare si framantam bine cam 15-20 minute. Ungem castronul cu ulei, il acoperim cu o pelicula transparenta sau prosop curat si lasam la crescut langa o sursa de caldura cam o ora.

Formam colaceii si ii pregatim pentru fierbere.

Intr-o oala punem 1 l apa pe foc. Cand apa clocoteste adaugam 2 lingurite de bicarbonat de sodiu, pentru fragezire.
Punem covrigii si ii lasam cam 1 minut in apa clocotita. Ii asezam in tava tapetata cu faina sau hartie de copt.
Daca dorim, putem sa ii ungem cu 1 ou inainte de a pune semintele de susan, mac sau sare. Eu i-am copt fara sa-i ung cu ou de data asta.
Ii punem in cuptorul preincalzit la 200° C timp de 20-25 min.
Pofta buna! :)