La Gradina

La Gradina este acel loc in care mergeam cu totii in familie cand eram copil... este locul in care strabunicii mei au avut casa, este terenul pe care bunicii mei cultivau porumb si fasole iar noi mergeam toata familia sa muncim. Desi eram mic copil imi placea sa culeg fasolea si porumbul, munceam cu mare drag nu pentru ca ma puneau parintii la treaba ci pentru ca pur si simplu imi placea. Acum Selena face exact acelasi lucru pe care l-am facut eu cand eram ca ea. De fapt, nici nu prea mai am loc de ea pentru ca vrea ea sa faca tot, zice ca munca o tine in forma si e sanatoasa :)


Evident, in prezent nu mai putem cultiva porumb sau fasole din cauza faptului ca aici vin porcii mistreti si distrug tot...am ales in schimb sa plantam paulownia cu speranta ca peste 10 ani cand Selena va fi adolescenta, va avea propria ei padure plantata de parintii ei, pe terenul ei. La gradina Selenei intentionam sa construim si o micuta cabana, ca spatiu de evadare si relaxare. Undeva sus am facut o micuta gradina de legume, fructe si plante aromate. E o provocare pentru mine, vreau sa vad daca supravietuiesc in conditii de seceta. Pamantul acolo unde am ales sa fac acest test este unul foarte dificil, cu mult nisip si pietre. Ar fi o minune ca semintele pe care le-am semanat sa germineze si sa supravietuiasca in conditii extreme. Am plantat  chiar si rosii, busuioc si salvie :) Acum studiez sistemele de irigatie improvizate, din bidoane de plastic, sticle si borcane. Cu ajutorul soarelui se creeaza condens iar apa se scurge in pamant, la radacina plantelor.


O alta metoda mult mai eficienta este cu sticla  asezata in picioare, plina cu apa. Eu pentru ca nu am mai avut apa la mine, am ales sa fac asa.


Cu voiosie speram sa putem duce la bun sfarsit ce am inceput!


Pauza de masa :)

I-am cerut sapa sa ma apuc de treaba, cica sa-mi mai pun pofta'n cui!
Busuiocul si rosiile


Am pus si salvie :)

Am pus goji, ceapa, cartofi, fasole, morcovi, menta, galbenele, musatel...si nu ma opresc aici, desigur :)

In acest loc vrem sa construim micuta cabana.

E de munca, nu gluma!