Adevarul despre cultura de galbenele


Am citit mai multe informatii  pe net inainte de a ne hotara sa cultivam galbenele, unele surse spuneau ca sunt necesare 3-4 kg de flori proaspete pentru a rezulta 1 kg de flori uscate, altele spuneau ca sunt necesare 4-5 kg de flori proaspete... eu sincer m-am descurajat din primele saptamani, in ritmul in care am reusit sa adun florile, am crezut ca sunt necesare 10 kg de flori proaspete pentru 1 kg de flori uscate asa ca am facut un test,  am cantarit galbenelele. La 1 kg de flori proaspete rezulta  156 gr flori uscate, asta inseamna ca pentru 1 kg de flori uscate sunt necesare aproape 7 kg de flori proaspete, mai precis 6, 410 kg.
In medie reusesc sa adun 1 kg in aproximativ o ora. Facand un calcul simplu pentru mine  sunt necesare 7 ore pentru a reusi sa strang 1 kg de flori uscate pe care as reusi, teoretic, sa-l vand cu 35 lei, cat reprezinta pretul pietei plantelor medicinale in Romania.
Daca ma intrebati pe mine, sincer va spun ca nu se merita sa cultivam pentru vanzare ci doar pentru consumul familiei noastre si a celor apropiati noua. Se merita sa cultivam pentru a ne prepara singuri sapunul sau alifia cu galbenele si ceara de albine. S-ar merita sa cultivam pentru vanzare doar  in cazul in care kg de galbenele uscate s-ar plati la adevarata valoare, adica minim 50 lei cat reprezinta o zi de munca in Romania...