Sapun de casa

De mult timp doream sa incercam si noi sa facem sapunul in casa insa nu am gasit la noi in oras soda caustica de puritate minim 98% cat este necesar pentru fabricarea sapunului. Am rezolvat problema in urma cu vreo 2 saptamani, cumparand soda necesara de pe un site de chimicale.
Cu ajutorul informatiilor gasite pe net si a calculatorului http://www.soapcalc.net/calc/soapcalcwp.asp
am reusit sa ne producem propriu sapun pe care l-am pus la uscat urmand ca peste 2 saptamani sa-l utilizam.

Dorinta arzatoare de a ne fabrica propriul sapun a rezultat in urma utilizarii unor detersivi din comert, nu are rost sa dau numele dar oricum, detersivul despre care vorbesc este '''de firma''. Din cauza acestor detersivi care mi-au iritat mainile si corpul intr-un mod foarte urat (pentru ca rufle spalate cu acesti detersivi sunt si ele periculoase pentru piele)   mi-am zis Gata, a venit momentul fabricarii propriului sapun!.

Am facut sapun pentru corp cu ulei de masline si ceai de plante dar si cu suc de visine si cirese, sapun pentru par cu decoct  de urzica, nuc si menta  si sapun de rufe din uleiurile alimentare reciclate si decoct de pelin.

Am folosit ulei de masline pentru ca e mai indicat pentru piele, ceaiuri, plante, petale de trandafiri, tarate si malai, pentru exfoliere. Nu am folosit uleiurile esentiale pentru ca sincera sa fiu, nu am certitudinea ca sunt cu adevarat naturale. Pe noi ne intereseaza proprietatile sapunului, nu culoarea sau mirosul.
Este o experienta minunata pe care o recomandam tuturor!
Fa cu mana ta si esti sigur 100% ca e natural!
















Spor la sapunarit! :)